Cu mașina prin lume

Când faci o promisiune încerci să te ții de ea, sau cel puțin eu așa fac. Mini Euro-tripul nostru a început cu promisiunea mea făcută Claudiei de a merge la ea, în Germania. Bun, zis și făcut dar până în Germania e drum lung și de străbătut ceva capitale, așa că de ce să nu le și vizităm? Pentru ca uneori până când și Geografia mă bate, mi-am deschis Google maps-ul și dupa ce am pus pe harta Timișoara to Wolfenbüttel, m-am pus să mă uit prin ce orașe/capitale trecem. Luxul pe care îl ai când pleci cu mașina e că te poți opri când și unde ai chef. Dezavantajul este că e obositor și incomod să stai în mașina peste 6h. După ce am studiat bine harta, am decis ca drumurile nostre să nu fie mai lungi de 5h. Tot cu maps în față m-am pus să calculez rutele de la o capitală la alta. Dupa 1 oră, oră în care am mai umplut ceva lacune(la capitolul geografie,distante,etc), am facut un mini Euro-trip care sună așa Timișoara – Budapesta – Bratislava – Praga – Germania – Viena iar apoi acasă din nou. Partea cea mai obositoare a fost Germania – Viena. Si cu Google maps în față tot nu am băgat de seamă că faci cam 8h pe drum..dar nu-i bai cât trăiești înveți, nu? Cred că e cazul să mai și învăț nu doar să trăiesc, dar deh asta e altă poveste. Bun. Ajunși la Budapesta, dupa duș ma duc sa-mi iau lenjeria intimă, dar ia-o de unde nu-i. Dap, deși mi-am facut bagajul mega calculat, nu mi-am luat nici măcar o pereche de chiloți..ce-i de făcut când ești îngrămădit ca mine? Variantele erau cam puține: 1. iau boxerii lu Cosmin, 2. iau chiloții pe dos, 3. nu-mi iau chiloți deloc. Vă las să ghiciți ce am ales. Anyways am început plimbarea cu căutatul unui magazin care să vândă chiloți. Vă zic sincer n-a fost un quest ușor. N-a fost deloc usor pentru Cosmin, să mă mai ia din mall, că logic că nu poți lua doar ceea ce ai nevoie… Noi am ales să ne cazăm prin Airbnb iar apartamenetele ce le-am inchiriat, au fost mega cozy și frumoase, aproape de centru, rezonabile la preț iar unele cu parcare chiar, ceea ce în orice capitală te scutește de o bătaie de cap mare. Să fi vegetarian (vegan cred că e aproape imposibil) e greu când călatorești, sau să fi EU e greu, că aș mânca sănătos, vegetarian și ieftin, dacă se poate :))) Horror știu, sunt horror! Anyways sfat, dacă e să mănânci în oraș, nu aștepta până mori de foame, cum am făcut noi, pentru că ajungi să mânci în centru și să dai pe o porție de paste cu roșii, 2 beri și ceva mancare cu carne cam 50e, ceea ce și pentru ei este mult. Dar deh, foamea te orbește. Nu aș putea recomanda ceva WOW aici, pentru că sincer oriunde am mâncat nu a fost ceva remarcabil, ci poate doar bun. Dar dacă bine mă gândesc ți-as sugera să încerci Hummus bar, daca îți place năutul. Stai liniștit nu e doar vegetarian, au și cărniță pentru nemiloși. Noi am mai încercat și o cafenea super draguță, Madal cafe care se remarcă prin cafa “altfel” pe care Cosmin a găsit-o cam tare și prea aromată. Îți pot spune ce ai putea vizita, pentru că la capitolul asta stau mai bine dar și pentru că Budapesta este o capitală frumoasă tare. Noua ne-a placut. Cu 2 aparate la gât și cu Google maps-ul în față am început ca orice turist avid de plimbare să luam la picior Budapesta, după prima zi și 25 de km la activ, nu cred că am mai fost chiar așa avizi de vizitat la picior Budapesta în ziua următoare.. Deci trebuie să încerci măcar o dată în viață Invisible Exhibition. Rezervarea trebuie făcută cu o zi înainte dacă vrei în eng sau altă limbă în afara de maghiară, dar crede-mă se merită te v-a bulversa puțin și te v-a face să apreciezi mai mult faptul că poți să vezi. Zic să nu mergi ca noi 16km, doar ca să constați că nimeni nu ți-a răspuns la mail sau la telefon, pentru că din toate zilele posibile, tocmai în data de 16 e închis și pe 17(Sâmbătă) deschis… Pe mine una m-a distrus, poate pentru că sunt prea empatică…Dar și Cosmin a ieșit puțin răvășit, mai mult nu-ți zic pentru că trebuie să trăiești pe pielea ta experiența. Pentru un view superb asupra Buda și Pestei mergi sus la Budapesti Citadella cu ocazia asta faci și puțin cardio daca urci pe scări ca noi plus că vezi orașul de la înălțimi diferite. Parlametul, este superb, mare și impunător, merită să-l vezi chiar și de pe malul opus, deși aș insista să-l vezi de aproape. Prin zona Parlamentului, sunt și legendarii papuci de fier pe marginea Dunării, se merită să stai putin acolo pe malul apei, să refrectezi puțin la istoria umanității. Mergi la Margaret Island, pe lângă minunata fântână cu jocurile ei, parcul este sublim, imens, răcoritor și liniștitor. Castelul Buda pe care acum nu l-am vizitata, dar l-am vizitat acum ceva timp, este mega fain de văzut, din nou pe lângă castel în sine, panorama este superbă. Pe același film cu panorama și clădire impunătoare este și Bastionul pescarilor unde este și Biserica Mátyás o clădire țais. În fața Bazilicii Sfantul Ștefan, era un concert de muzică clasică, care ne-a ținut înțepeniți ceva timp și ne-a hrănit sufletul. Heroes’ Square nu m-a impresionat foarte tare, posibil din cauză că se pregătea ceva concert, însă pe lângă piața asta este un castel super fain, la care m-am pozat moț și eu. Cam asta am vizitat noi în Budapesta.

Poze random de prin Budapesta

View-ul de la Budapesti Citadella

Parlamentul

Heroe’s square și castelul de lângă

Margaret Island

Papucii de fier pe marginea Dunării

Bastionul pescarilor și Biserica Mátyás

Castelul Buda

Alte poze random

Bratislava micuță și cocheta ne-a furat inimile încă de la primul contact. N’aș știi să-ți zic exact ce m-a dat pe spate, dar ceva clar m-a dat. Și nu, nu a fost berea aia super tare, la propriu si la figurat, la barul acela mega cute cu 100 de beri, unde l-am așteptat pe proprietar. Bratislava are aerul ăla “je ne sais quoi”. Apartmaentul în care am stat a fost mega mic, dar incredibil de adorabil și bine organizat. Un apartament boem într-o locație boemă. Centru lor este romantic de-a dreptul, cu multe terase si totuși cu locuri pline de verdeață. La nici 2 minute de noi, se afla prima atracție, St Elizabeth’s Church (Biserica albastră) o minunăție de biserică ce-i drept. Dacă ajungi prin Bratislava nu o rata. Am mers la Slavín War Memorial, un view demențial, multeee trepte de urcat, străduțe faine, dar memorialul în sine nu’i chiar wow, sau poate eu nu sunt genul de om căruia să îi placă treaba asta. Bratislava Castle este foarte fain și are niste grădini superbe. Arhitectura nu este wow, adică nu am văzut detalii să-mi ia respirația, ca la parlamentul din Budapesta, însă grădinile, viewu-ul si locul de “zăcut” între copaci la umbra sunt mega primitoare și merită văzute. Also in panorama poti vedea si Most SNP bridge. St Martin’s Cathedral este super faina de vizitat, tot acolo vei găsi și un zid cu tot soiul de tablouri, dacă le pot numi așa. Aceste tablori sunt zidite în unul din zidurile bisericii. Old Town Hall este plin de clădiri cu vechime istorică, design sublim. E chiar plăcut de vizitat centrul Bratislavei. Michael’s Gate as fi vrut să o studiez mai mult, dar era multă lume, turiștii dom’le, truriștii ăstia. La Grassalkovich Palace am prins exact momentul când băieții se dezmorțeau și-și făceau marșul cu mult fast și seriozitate. În centru vei găsi statui de fier, când te astepți mai puțin. Noi 2 am reușit să prindem muncitorul ce iese din canal, doi tineri ce par că-și vorbesc și domnul cu jobenul. Dacă tot esti aici, când te plimbi, pe străzi, cauta arta stradală, vei găsi pe clădiri tot soiul de graffiti-uri sau picturi mișto. Hmm și ultima mea sugestie este Hotel Galeria, o cladire atât de colorata si diferită, care-ți dă un vibe bun. Ca să nu uit, daca esti vegetarian,vegan sau omnivor, TRBUIE să încerci bugeri de la Balans Bistro și nu că zic eu, dar Cosmin mai că manca și farfuria. Cei mai delicioși burgeri vegani!!!!

Poze random

St Elizabeth’s Church (Biserica albastră)

Slavín War Memorial și view-ul

Bratislava Castle și view-ul + Most SNP bridge

St Martin’s Cathedral

Old Town Hall

Grassalkovich Palace

Statuile de fier și arta stradală

Hotel Galeria & Balans Bistro

Alte poze random de prin Bratislava

Ca să nu plictisesc cu postarea asta lungă, o fragmentez în 2 postări. Deja te-ai plictisit? Wait for it, mai e încă o postare. P.s să știi că chiar m-am limitat. — To be continued —